Музей дальньої авіації
м. Полтава
НЕ офіційний сайт
Музей дальньої авіації
м. Полтава
офіційний сайт
Українською  По русски 

Експонати музею

 
Museum page on Facebook



Ту-22КП (За класифікацією НАТО - Blinder)

TU-22КП (Blinder)

Радянський дальній надзвуковий бомбардувальникконструкції КБ Туполєва, призначений на заміну бомбардувальника ТУ-16.

Заводський номер 5467011

Наліт 2080 годин

Літак перелетів із аеродрому Озерне (341 гв. ВБАП) своїм ходом  22.03.1996 року.

У Полтаві у відповідності із міжнародним договором літак було приведено до безпечного стану.

Бортовий номер (63) та емблема полку - оригінальні

Озброєння: одна ракета Х 22 або різноманітні бомби у вантажолюки, БРЛС – ПН, ТП 1, «Аргон 2»

.

Літак Ту-22 розроблявся в якості заміни бомбардувальника Ту-16. Робоче проектування Ту-22 (проект «105» ) ОКБ Туполєва (головний конструктор Д. Марков) було розпочате 15 серпня 1955 і вже до серпня 1957 року було завершена спорудження планера першого прототипу .

До літа 1958 року на прототип були встановлені двигуни, і почалися статичні випробування. 21 червня 1958 літак «105» ( екіпаж льотчика- випробувача Ю. Т. Алашеева) здійснив свій перший політ .
З 1957 року паралельно з розробкою проекту «105» почалися роботи по іншому прототипу - «105А». У цій машині передбачалося серйозні зміни в плані аеродинаміки (в проектуванні застосували «правило площ»). Саме цей прототип і став згодом літаком Ту-22.

Ту-22 будувалися на Казанському заводі № 22 з 1959 року по грудень 1969 року. Вартість однієї машини становила близько 10 млн рублів. Всього було виготовлено 311 літаків цього типу (в модифікаціях бомбардувальника Ту 22А і Ту- 22Б, розвідника Ту-22Р, ракетоносця Ту-22К, постановника перешкод Ту-22П та навчально-тренувального літака Ту-22У; понад половини з них було оснащено штангою системи дозаправки паливом за системою «шланг - конус» від літаків 3МС-2 і Ту-16Н і мало позначення Ту-22РД, Ту-22КД, Ту-22ПД і Ту-22УД відповідно).

Були створені літаки видовий, радіотехнічної та радіоелектронної розвідки Ту-22Р (Ту-22РД), Ту-22РМ (Ту-22РДМ). Також Ту-22Р (і інші модифікації розвідників) могли проводити топографічну і аерофотозйомку в оперативній глибині оборони противника, для чого у фюзеляжі встановлювалися три аерофотоапарата (АФА-42/100 або АФА-42/20, АФА -40, АФА-41/20, АФА-54/100-2МР або нічний НАФА - МК-75). Крім розвідника були створені навчальна модифікація ТУ-22У, з додатковою кабіною для льотчика- інструктора замість бортового оператора, і літак радіоелектронної боротьби ТУ-22П, який призначений для створення активних і пасивних перешкод в метровому, дециметровому і сантиметровому діапазоні хвиль. Завдяки новій по тому часу потужній РЛС ТУ-22П міг виявляти повітряні цілі і виробляти на них наведення винищувачів, а також давати цілевказівки наземним засобам ППО.

Ту-22 був найбільш аварійним літаком радянських ВПС: тільки до 1975 року розбилося близько 70 машин (20% парку).

Останні Ту-22 були зняті з озброєння в 1990-ті роки

Екіпаж: 3 людини.

Розмах крила: 23,6 м;

Довжина: 42,6 м;

Висота: 10 м;

Площа крила: 162 м2;

Маса порожнього літака: 50000 кг;

Максимальна златна маса: 94000 кг;

Маса палива: 42900 кг;

Силова установка: 2 × ТРДФ РД-7М2

Максимальна швидкість: 1610 км/год;

Практична дальність польоту без дозаправки: 4400 км;

Практична стеля: 13300 м;

Навантаження на крило (при нормальній злітній масі): 608 кг/м2;

Довжина розбігу: 2600 м

Бойове навантаження (максимальне): 9000 кг

 
© 2013-2018 IT-студія KWit-service
© 2013-2018 Музей дальньої авіації