Ту-22КП (За класифікацією НАТО - Blinder)

Радянський дальній надзвуковий бомбардувальникконструкції КБ Туполєва, призначений на заміну бомбардувальника ТУ-16.
Заводський номер 5467011
Наліт 2080 годин
Літак перелетів із аеродрому Озерне (341 гв. ВБАП) своїм ходом 22.03.1996 року.
У Полтаві у відповідності із міжнародним договором літак було приведено до безпечного стану.
Бортовий номер (63) та емблема полку - оригінальні
Озброєння: одна ракета Х 22 або різноманітні бомби у вантажолюки, БРЛС – ПН, ТП 1, «Аргон 2»
.
Літак Ту-22 розроблявся в якості заміни бомбардувальника Ту-16. Робоче проектування Ту-22 (проект «105» ) ОКБ Туполєва (головний конструктор Д. Марков) було розпочате 15 серпня 1955 і вже до серпня 1957 року було завершена спорудження планера першого прототипу .
До літа 1958 року на прототип були встановлені двигуни, і почалися статичні випробування. 21 червня 1958 літак «105» ( екіпаж льотчика- випробувача Ю. Т. Алашеева) здійснив свій перший політ .
З 1957 року паралельно з розробкою проекту «105» почалися роботи по іншому прототипу - «105А». У цій машині передбачалося серйозні зміни в плані аеродинаміки (в проектуванні застосували «правило площ»). Саме цей прототип і став згодом літаком Ту-22.
Ту-22 будувалися на Казанському заводі № 22 з 1959 року по грудень 1969 року. Вартість однієї машини становила близько 10 млн рублів. Всього було виготовлено 311 літаків цього типу (в модифікаціях бомбардувальника Ту 22А і Ту- 22Б, розвідника Ту-22Р, ракетоносця Ту-22К, постановника перешкод Ту-22П та навчально-тренувального літака Ту-22У; понад половини з них було оснащено штангою системи дозаправки паливом за системою «шланг - конус» від літаків 3МС-2 і Ту-16Н і мало позначення Ту-22РД, Ту-22КД, Ту-22ПД і Ту-22УД відповідно).
Були створені літаки видовий, радіотехнічної та радіоелектронної розвідки Ту-22Р (Ту-22РД), Ту-22РМ (Ту-22РДМ). Також Ту-22Р (і інші модифікації розвідників) могли проводити топографічну і аерофотозйомку в оперативній глибині оборони противника, для чого у фюзеляжі встановлювалися три аерофотоапарата (АФА-42/100 або АФА-42/20, АФА -40, АФА-41/20, АФА-54/100-2МР або нічний НАФА - МК-75). Крім розвідника були створені навчальна модифікація ТУ-22У, з додатковою кабіною для льотчика- інструктора замість бортового оператора, і літак радіоелектронної боротьби ТУ-22П, який призначений для створення активних і пасивних перешкод в метровому, дециметровому і сантиметровому діапазоні хвиль. Завдяки новій по тому часу потужній РЛС ТУ-22П міг виявляти повітряні цілі і виробляти на них наведення винищувачів, а також давати цілевказівки наземним засобам ППО.
Ту-22 був найбільш аварійним літаком радянських ВПС: тільки до 1975 року розбилося близько 70 машин (20% парку).
Останні Ту-22 були зняті з озброєння в 1990-ті роки
Екіпаж: 3 людини.
Розмах крила: 23,6 м;
Довжина: 42,6 м;
Висота: 10 м;
Площа крила: 162 м2;
Маса порожнього літака: 50000 кг;
Максимальна златна маса: 94000 кг;
Маса палива: 42900 кг;
Силова установка: 2 × ТРДФ РД-7М2
Максимальна швидкість: 1610 км/год;
Практична дальність польоту без дозаправки: 4400 км;
Практична стеля: 13300 м;
Навантаження на крило (при нормальній злітній масі): 608 кг/м2;
Довжина розбігу: 2600 м
Бойове навантаження (максимальне): 9000 кг