Музей дальньої авіації
м. Полтава
НЕ офіційний сайт
Музей дальньої авіації
м. Полтава
офіційний сайт
Українською  По русски 

Експонати музею

 
Museum page on Facebook



Ту-22М3 (За класифікацією НАТО - Backfire-C) "Олександр Молодчий"

TU-22M3 (Backfire-C)

Дальній надзвуковий ракетоносець-бомбардувальник із крилом змінної стріловидності.

Заводський номер 3686153

Наліт 775 годин

Літак знаходився у експлуатації у 52 гв. ВБАП (Шайковка), 184 гв. ВБАП (Прилуки), 185 гв. ВБАП (Полтава)

Останній політ виконав 06.08.1996 року

Бортовий номер змінено.

Озброєння: загальна маса - 24 тони. Увнутрішньофюзеляжному вантажовідсіку може розміщуватись бомбове навантаження (33 ФАБ 250) або бомби іншого калібру, або одна крилата ракета типу Х 22 масою приблизно 6000 кілограм. На зовнішній підвісці можуть розміщуватись 2 ракети Х 22, а на зовнішніх бомботримачах - бомби різноманітного калібру. Можлива одночасна підвіска 2 ракет Х 22 під крилом та бамб у вантажовідсіках.
БРЛС ПН-А, ОПБ 015 т, УКУ 9а -502м, ГШ 23м, ТП 1км, ПРС 4 «Криптон»

Розробку літака "АМ" / "виріб 45" розпочато за Постановою РМ СРСР № 1098-378 від 28.11.1967 р. на базі проекту літака "145", що декларувалось як глибока модернізація Ту-22К з установкою на літак крила із змінною геометрією . Постановою встановлювався термін готовності літака - до другого кварталу 1969 Макетна комісія прийняла ескізний проект в жовтні- листопада 1967 р. Одночасно було прийнято рішення будувати дослідну серію в десять літаків Ту- 22М0 на Казанському авіаційному заводі ім.С.П.Горбунова (нині - КАПО ім.С.П.Горбунова ) з двома варіантами компоновки хвостової частини літака - без гарматної установки і з нею.

Перший прототип Ту-22М / "виріб 45-00" випущено 10 квітня 1969, а перший політ зроблено 30 серпня 1969 (командир екіпажу - В.П.Борісов). До кінця 1972 р. завершено випуск дослідних Ту- 22М0. Літаки використовувалися для проведення випробувань і доведення проекту. П'ять літаків Ту-22М0 надійшли в Рязанський центр бойової підготовки та застосування ТАК СРСР.

Рішення про модернізацію і створення літака Ту-22М1 прийнято в грудні 1969 р., проектування велося у 1970 р., а 28 липня 1971 здійснено перший політ першого Ту-22М1 і розпочато виробництво малої серії передсерійної машини Ту-22М1 (1971 г., 9 шт., у стройові чатини ВПС не надходили , як і Ту - 22М0).

Перший політ серійної модифікації Ту-22М2 - 7 травня 1973 року. Серійне виробництво Ту 22М2 розпочато у 1972 р. Надходження у частини ВПС Ту-22М2 почалося у 1975 р. Офіційно Ту-22М2 прийнятий на озброєння у серпні 1976 р. Виробництво велося на Казанському авіазаводі № 22 ім.С.П.Горбунова .

Наприкінці червня 1974 виходить постанова Радянського уряду , яка визначила подальший розвиток літака Ту-22М з двигуном НК -25, з модифікаціями планера і поліпшеними характеристиками. Новий модифікований літак Ту-22М отримує назву Ту-22М3 .

Основні зміни в Ту-22М3 в порівнянні з Ту-22М :

  • Встановлюються видозмінені повітрозабірники ;
  • Збільшений до 65 градусів максимальний кут стреловідності поворотної частини крила ;
  • Подовжують ніс фюзеляжу ;
  • Змінюють паливозаправну штангу ;
  • Встановлюють поліпшену аеродинамічно гармату ГШ-23Л ;
  • Усувають різні недоліки , виявлені при експлуатації Ту-22М ;
  • Виконані роботи по зниженню ваги літака на 2.5 тонни ;
  • Виконані роботи з модернізації комплексу навігації;

У ході робіт літак встиг отримати назву Ту-3 , але через невдачі в розвитку нових розробок літаку повернули колишнє ім'я Ту-22М3.

Завдяки спільним зусиллям заводу з виробництва літаків і ОКБ, перший глибоко модернізований літак Ту-22М3 здійснює перший підйом в небо у 1977 році. Після успішних випробувань у 1978 році літак Ту-22М3 пішов у серійне виробництво. Ту-22М випускався ще 5 років, після чого у виробництві залишився тільки Ту-22М3. У 1981 році проходять державні випробування, і літак Ту-22М3 рекомендується до прийняття на озброєння ВПС м ВМФ Радянського союзу.
Після цього ще 3 роки проходили різні додаткові випробування , а на озброєння Ту-22М3 надходить тільки в 1989 році.

У 1993 році випуск бомбардувальника-ракетоносця дальньої дії припиняється.

Екіпаж: 4 людини.

Розмах крила: 34,28/23,30 м;

Довжина: 41,46 м;

Висота: 11,05 м;

Площа крила: 183,6 м2;

Маса порожнього літака: 68000 кг;

Максимальна злітна маса: 126000 кг;

Маса палива: 53550 кг;

Силова установка: 2 ДТРДФ НК-22

Максимальна швидкість: 2300 км/год;

Практична дальність польоту без дозаправки: 5100 км;

Практична стеля: 13300 м;

Довжина розбігу: 2100 м

Бойове навантаження (максимальне): 24000 кг

Панорама кабіни літака

За створену панораму глибока вдячність http://svit-navkolo.com/

 
© 2013-2018 IT-студія KWit-service
© 2013-2018 Музей дальньої авіації