Музей дальньої авіації
м. Полтава
НЕ офіційний сайт
Музей дальньої авіації
м. Полтава
офіційний сайт
Українською  По русски 

Експонати музею

 
Museum page on Facebook



Ту-134УБЛ (За класифікацією НАТО - Crusty-B)

TU-160 (Custy-B)

Навчально-тренувальний літак, розроблений в ДКБ Туполєва на початку 1980-х років. Прийнятий на озброєння ВПС СРСР у 1982 році.

Заводський номер 64300

Наліт 3020 годин

Літак до 1991 року експлуатувався в Орську, потім - в Прилуках до 90-х років. Перелетів у Полтаву своїм ходом. Останній політ - 27.05.2000 року.

Бортовий номер – 42 (оригінальний)

Озброєння: відсутнє. БРЛС «Роз-1»

 




Для підготовки пілотів дальньої та морської авіації на базі пасажирського лайнера Ту-134А був створений Ту-134УБЛ. Перший політ зроблено у 1981 році.

Ту-134УБЛ призначений для підготовки льотчиків бомбардувальної авіаці:ї пілотування за приладами в простих і складних метеоумовах, літаководінню, заходу на посадку в директорному і автоматичному режимах із здійсненням польотів в умовах мінімуму за 2-ю категорією ICAO. Літак забезпечував одночасні навчання і тренування до 12 курсантів, що розташовувалися в салоні в 3 ряди. У польоті курсанти по черзі проходили підготовку на місці другого пілота.

Ha літак встановлювалася носова частина фюзеляжу, подібна Ту-22М3. Як і Ту-134Б, варіант "УБЛ" оснащений оглядовою РЛС "РОЗ-1б ", а також оптоелектронним прицільним і навігаційним обладнанням, що відповідає обладнанню бомбардувальників, які перебувають на озброєнні дальньої авіації: Ту-22М, Ту-160 і Ту-95МС. У проекті передбачалася і штанга дозаправки в повітрі, однак відповідно до радянсько-американських домовленостей її ставити не стали.

Навчальне озброєння може розміщуватися під центропланом. Допускається установка до чотирьох багатозамкових бомботримачів (типовий варіант для навчального бомбометання - вісім бомб ПБ-50-75 або ПБ-120 ), проте за міжнародними домовленостями бомботримачі на цей літак більше не встановлюються.

Літак оснащений двома ДТРД Д-30 (2х6800 кс), створеними ПНПО "Авиадвигатель" під керівництвом генеральних конструкторів П. А. Соловйова та Ю.Е.Решетнікова .

Ту-134УБЛ серійно будувався на Харківському авіазаводі до 1984 року. Випущено 90 літаків. У 90-ті роки кілька серійних Ту-134УБЛ переобладнані для авіації флоту Ту-134УБ-КМ .

Екіпаж: 4 людини. Кількість курсантів - 12 чоловік

Розмах крила: 29,01 м;

Довжина: 41,92 м;

Висота: 9,14 м;

Площа крила: 127,3 м2;

Маса порожнього літака: 29000 кг;

Максимальна злітна маса: 49000 кг;

Маса палива: 14400 кг;

Силова установка: 2 × ТРДД Д-30 3-ї серії

Максимальна швидкість: 890 км/год;

Практична дальність польоту без дозаправки: 2300 км;

Практична стеля: 11800 м;

Навантаження на крило (при нормальній злітній масі): 1150 кг/м2;

Довжина розбігу: 2150 м

Бойове (корисне) навантаження (максимальне): 8200 кг

Ту-134УБЛ

Використовується модель, створена  http://sbai.kiev.ua/

 
© 2013-2018 IT-студія KWit-service
© 2013-2018 Музей дальньої авіації