Музей дальньої авіації
м. Полтава
офіційний сайт
Музей дальньої авіації
м. Полтава
офіційний сайт
Українською  По русски 

Експонати музею

 
Museum page on Facebook Страница музея ВКонтакте



Ту-160 (За класифікацією НАТО - Blackjack)

TU-160 (BlackJack)

Надзвуковий стратегічний бомбардувальник із крилом змінної стріловидності, що було розроблено у ОКБ Туполєва у 1980-х роках.

Заводський номер 81804921

Наліт 430 годин

Літак перелетів із аеродрому Прилуки ( 184 гв. ВБАП) своїм ходом із випущеним шассі  20.03.2000 року. У Полтаві у відповідності із міжнародним договором літак було приведено до безпечного стану.

Бортовий номер – 26 (оригінальний)

Озброєння: у двух внутрішньофюзеляжних вантажовідсіках може розміщуватись різноманітне цільове навантаження масою до 40 тон. Воно включає стратегічні крилаті ракети (12 одиниць) або аеробалістичні гіперзвукові ракети (24 одиниці). БРЛС «Обзор-К», ОПБ 015 т, БКО «Байкал».

Стратегічний багаторежимний бомбардувальник Ту -160 найбільший і, ймовірно, найпотужніший у світі на сьогоднішній день бойовий літак . Він призначений для ураження ядерною і звичайною зброєю найбільш важливих об'єктів у віддалених географічних районах і глибокому тилу континентальних театрів воєнних дій. Ту -160 перший вітчизняний серійний бомбардувальник, при створенні якої вжито заходи щодо зниження помітності радіолокації .

У другій половині 1960- х років, коли стало ясно, що ракетна зброя не в змозі вирішувати всіх стратегічних завдань сучасної війни, в нашій країні знову відновився інтерес до пілотованих бомбардувальникам з міжконтинентальної дальністю. Ряд провідних авіаційних ДКБ у співдружності з ЦАГІ та іншими галузевими інститутами приступили до робіт з формування вигляду перспективного надзвукового бомбардувальника, призначеного для заміни морально застарілих літаків ЗМ і Ту -95 і покликаного грати роль "противаги" американському стратегічному літаку AMSA - прообразу бомбардувальника Рокуелл В-1, дослідження якого почалися в США в 1965 р.

Роботи велися на конкурсній основі в дослідно-конструкторських бюро А.Н. Туполєва, П. О. Сухого, де проектувався літак Т- 4ТМ (розвиток середнього бомбардувальника Т-4), а також В.М. Мясищева (створюваний там літак М-18 зовні нагадував американський бомбардувальник Рокуелл В-1А). Спочатку ДКБ А.Н. Туполєва запропонувало проект міжконтинентального бомбардувальника за схемою "безхвостка" на базі аеродинамічного компонування надзвукового пасажирського літака (НПЛ) Ту-144. Паралельно, за рекомендацією ЦАГІ, досліджувалася і альтернативна конфігурація багаторежимного літака з крилом змінної стріловидності. Саме цьому проекту в 1975 р. і було віддано перевагу.

Загальне керівництво програмою Ту -160 здійснювалося генеральним конструктором А.А. Туполєвим, розробка та будівництво літака велися під безпосереднім керівництвом головного конструктора В.І. Близнюка та його заступників - Л.М. Базенкова і А.Л. Пухова. У програмі брали участь колективи ЦАГІ ЛІІ, НІАС , ВІАМ, НІАТ, ряду КБ і об'єднань, а також сотень інших підприємств МАП та суміжних галузей промисловості.

Вперше при проектуванні бойового літака значна увага приділялася питанням зниження радіолокаційної та ІЧ-помітності.

У 1977 р. в ДКБ ім. Кузнєцова почалася розробка двигуна для багаторежимного бомбардувальника . ТРДЦФ НК-32 створювався на базі двигунів НК-144, НК-22 і НК-25, що встановлювались на НПЛ Ту-144 перших серій, а також бомбардувальниках Ту-22М2 і Ту-22МЗ. Льотні випробування нових ТРДДФ НК-32 були розпочаті в 1980 р. на літаючої лабораторії Ту -95.

Високі характеристики Ту -160 підтверджені 44 світовими рекордами. Наприклад, політ по замкнутому маршруту протяжністю 1000 км з корисним навантаженням 30 т був виконаний з середньою швидкістю 1720 км/год. У польоті на відстань 2000 км зі злітною масою 275 т досягнута середня швидкість 1678 км/год і висота польоту 11250 м.

Екіпаж: 4 людини.

Розмах крила: 55,7/50,7/35,6 м;

Довжина: 54,1 м;

Висота: 13,1 м;

Площа крила: 289,9 м2;

Маса порожнього літака: 110000 кг;

Максимальна злітна маса: 275000 кг;

Маса палива: 148000 кг;

Силова установка: 4 x ТРДДФ НК-32

Максимальна швидкість: 2230 км/год;

Практична дальність польоту без дозаправки: 12300 км;

Практична стеля: 21000 м;

Навантаження на крило (при нормальній злітній масі): 1150 кг/м2;

Довжина розбігу: 900 м

Бойове навантаження (максимальне): 45000 кг

Панорама кабіни літака

За створену панораму глибока вдячність http://svit-navkolo.com/

Ту-160

Використовується модель із сайту http://tf3dm.com/

 
© 2013-2017 IT-студія KWit-service
© 2013-2017 Музей дальньої авіації